Atgal

Spausdiniti

Šis puslapis atspausdintas iš www.islamas.lt

Idealus vyras antrai žmonai

 IDEALUS VYRAS ANTRAI ŽMONAI

 Mielos seserys, dabar pakalbėkime apie tai, kokį Jūs įsivaizduojate idealų vyrą antrai monai. Visų pirma, reiktų paminėti, jog Allah subhanna wa taallah nei į vieno iš mūsų, vyrų, krūtines neįdėjo dviejų širdių. Taigi, kai Allah sako: „Būkite teisingi“, tai nereiškia, „Padalinkite savo širdis į dvi lygias dalis“. Vyras gali būti teisingas kas liečia savo laiką ir pinigus. Laiką, ir pinigus, mielos seserys! Štai šiuose dviejuose dalykuose vyras gali būti (t.y. jam įmanoma būti) teisingu, tačiau kas liečia jo širdį, jausmus ir meilę, vyras nėra pajėgus mylėti po lygiai. Allah yra pasakęs: „Jūs niekuomet negalėsite būti teisingi dviems moterims, kad ir kaip to trokštumėte!”. Štai ką Allah pasakė. O moterys niekaip negali to pripainti. Jos sako: “Tu myli ją labiau negu mane!“ Netgi jeigu Jūs nupirksite po 2 tuzinus graių raudonų roių ir padovanosite po tuziną joms abejoms, inote ką viena iš jų pasakys? „Kodėl jai padovanojai tą patį ką ir man?“ Taigi, mieli broliai, kaip matote, jums tiesiog neįmanoma jų abiejų patenkinti iš visos širdies, kaip jūs norėtumėte, tačiau ką jūs galite padaryti, tai teisingai padalinti abiem savo monoms savo laiką ir savo pinigus. Tačiau, tai nereiškia, jog joms abejoms reikia duoti vienodai pinigų. įsivaizduokite, jog viena seseris turi tris vaikus, o kita tik vieną. Kaip manote, ar joms reikia duoti po lygiai pinigų? Žinoma, jog ne. Duosite tiek, kiek joms utektų. Antra, jeigu viena sesuo, kaip kad Saudah, Pranašo mona, kuri buvo sena moteris, iš meilės savo seseriai, jaunai Pranašo monai Aišai atiduodavo (padovanodavo) savo dienas. Taigi, kaip teisingai padalinti savo laiką ir pinigus tarp seserų priklauso nuo paties vyro. Ir jeigu jis to nepadarys, tai jam pačiam reiks u tai atsakyti. Pranašas yra pasakęs, jog tie vyrai, kurie nėra teisingi savo monoms, Paskutinio Teismo Dieną vilks vieną savo kūno pusę ir tokie vyrai, eidami per Seerat, neteks pusiausvyros ir nukris nuo tilto. Tokie monės, kurie neišlaikė pusiausvyros ir balanso šiame gyvenime, neteks jo ir po mirties. Tikro vyro pareiga yra būti teisingu savo monoms. Sesuo gali kartais pasakyti: „Broli, būk atsargus, kas liečia laiką. Būk atsargus, kas liečia teises. Yra labai negrau iš tavo pusės sugrįti namo 11 val. vakaro.“ Taigi, seserys, inokite Fikh, inokite savo teises, bet tuo pačiu, būkite teisingos. Nei viena islamiška vyriausybė negali nustatyti poligamijos standartų. Niekas negali pasakyti, ar brolis turi teisę ar ne vesti antrą moną. Tai jo paties apsisprendimas. Tai jo paties iman, tai jo paties šeima, tai jo paties pasiryimas. Niekas negali jam pasakyti: „Tu neudirbi pakankamai pinigų“, niekas negali jam pasakyti: „tu negali to daryti dėl tam kokių nors prieasčių“ ir, svarbiausia, sesuo negali sakyti: „Tu neturi pakankamai pinigų dėl manęs, tai kaip gali vesti kitą“, todėl, jog tai nėra jos teisė šitaip kalbėti. Tai yra sprendimas, duotas vyrui iš Allah, tačiau, brolis pats turi labai gerai apsvarstyti savo situaciją. Dar gali iškilti klausimas, ar brolis turi pasiklausti savo monos, ar jam galima vesti kitą seserį? Taip, tai yra mustahabah (pagirtina) jam taip pasielgti, tačiau ar tai yra wadib (privaloma)? Ne!!! Ar jam būtina taip daryti? Ne! Visiškai ne! Jis viškai neprivalo atsiklausti jos leidimo, ir jam visiškai net nebūtina jai sakyti, jog jis ketina taip pasielgti. Bet ar jis turėtų? Taip. Jam reiktų pasitarti su savo pirmąja mona, nes tai rodo pagarbą jos jausmams. Jūs esate jo dalis. Jam reiktų pasitarti su jumis, kaip jis leidia savo pinigus, kaip jis leidia savo laiką, kokius sprendimus jis ketina priimti savo gyvenime. Tačiau, seserys, jeigu jūs nuolatos kalbate apie tai grasinančiai, jeigu jūs gąsdinate savo vyrą, jog išmesite jo drabuius, paduosite jį į teismą ir t.t., tai nejaugi jūs tikitės, jog jūsų vyras ateis pas jus apie tai pasikalbėti? Aišku, ne. Tačiau, apskritai kalbant, jeigu jis yra išmintingas, jis jos atsiklaus, bet niekas negali sakyti, jog jis privalo taip pasielgti.