Sura At-Tauba
SURĄ, At-Tauba
At-Tauba (atgaila) arba Baráat (atleidimas)
Ši Sura logiškai pratęsia paskutiniosios Suros (viii) argumentą ir iš tikrųjų gali būti laikoma jos dalimi, nors chronologiškai jas skiria septynerių metų tarpas.
Mes matėme, jog viii Sura nagrinėjo svarbius klausimus, kilusius naujos Ummat arba organizuotos tautos gyvenimo pradioje: gynybos esant atakuojamiems, karo grobio dalinimosi po pergalės, dorybių, reikalingų suderintiems veiksmams, bei atlaidumo ir atidumo saviems ir priešams pergalės valandą klausimus. Šioje Suroje mes pereiname prie klausimo: kas turi būti daroma, jei priešas sulauo pasiadėjimą ir išduoda? Jokia tauta negali toliau tęsti sutarties, jei kita pusė kada tik panorėjus ją paeidia; bet yra nustatyta, kad turėtų būti duodamas keturių mėnesių įspėjimo periodas po sutarties paskelbimo negaliojančia; kad tinkama apsauga būtų suderinta per tarpinį periodą; kad visada būtų atviros durys atgailai ir pakartotiniam susijungimui su Alacho monėmis; o jei viskas lunga ir yra būtina pradėti karą, jis turi būti kariaujamas su didiausiu smarkumu.
Tokie pagrindiniai principai yra išvedami iš Suros. Nedelsiamas jų paskelbimas gali būti siejamas su Suros chronologine vieta.
Pagal chronologiją 1-29 eilutės buvo garsi Valstybės politikos deklaracija, paskelbta apie 9 metų A.H. Šavalo mėnesį, ir perskaityta Hadrat Ali per Piligriminę kelionę dviem mėnesiais vėliau, kad politika būtų kiek įmanoma plačiau paviešinta. Likusi Suros dalis, 30-129 eilutės, buvo atskleista kiek anksčiau, tarkime, apie 9 metų A.H. Ramadano mėnesį; ji apibendrino Pranašo ekspedicijos į Tabuką vėlyvą 9 metų A.H. vasarą pamokas.
Tabukas yra vieta netoli Arabijos pasienio, gan arti prie to, kas tuomet buvo Bizantijos teritorija Sirijos Srityje (kuri apima Palestiną). Tai yra vieta prie Hidazo geleinkelio, apie 350 mylių į šiaurės vakarus nuo Medinos ir apie 150 mylių į pietus nuo Maano. Ten buvo fortas ir gėlo vandens šaltinis. Dėl gajų ir pastovių paskalų, esą bizantiečiai (romėnai) ruošiasi įsiverti į Arabiją ir kad pats Bizantijos imperatorius atvyko netoli pasienio tam tikslui, Pranašas surinko kiek buvo įmanoma didesnes pajėgas ir išygiavo į Tabuką. Bizantijos invazija neįvyko, tačiau Pranašas pasinaudojo proga sutvirtinti musulmonų poziciją ta kryptimi ir sudaryti susivienijimo sutartis su tam tikromis krikščionių ir ydų gentimis, gyvenusiomis prie Akabos įlankos. Grįdamas į Mediną, jis apsvarstė situaciją. Kol jo nebuvo, Veidmainiai kaip visada aidė dvigubą aidimą, tad politika, iki tol leidusi laisvai lankytis šventame Islamo centre musulmonams ir pagonims vienodai, dabar buvo pakeista, kadangi ja piktnaudiavo Islamo priešai.
Tai yra vienintelė Sura, kuriai nėra pridedama įprasta Bismilláh formulė. Ji buvo viena iš paskutiniųjų atskleistų Surų, ir nors Pranašas nurodė, jog ji turėtų eiti po 8 Suros, nebuvo aišku, ar ji turėjo sudaryti atskirą Surą, ar tik būti 8 Suros dalimi. Dabar ji yra laikoma atskira Sura, tačiau jai nėra pridedamas Bismilláh, kadangi nėra jokio pagrindo manyti, jog Pranašas vartojo Bismilláh prieš ją deklamuodamas Koraną. Ši Sura yra įvairiai vadinama: daniausiai vartojami pavadinimai yra (1) At-Tauba (Atgaila), siejant su ix. 104, ir (2) Baráat (Neliečiamumas), kas yra įanginis Suros odis.
Santrauka.- Sutartys su tais pagonimis, kurie klastingai paeidė savo sąlygas, yra skelbiamos nebegaliojančiomis, tačiau yra duodami keturi mėnesiai koregavimui arba atgailai. Pagonys turi būti pašalinti iš šventųjų MeÄečių. Su netikėjimu turi būti kovojama (ix. 1-29).
Knygos Žmonės aptemdė Alacho šviesą, bet Alacho Tiesa privalo viską įveikti. Mes privalome būti pasiruošę kovoti u Tikėjimą, kuris yra mumyse: priešingu atveju mes būsime neverti nešti Alacho vėliavą, ir Jis iškels kitus mones į mūsų vietą (ix. 30-42).
Veidmainiai ir jų dvigubas elgesys: nurodomi jų blogi keliai. Jų bausmė bus tikra kaip ir dorųjų palaima (ix. 43-72).
Visas blogis turėtų būti pasipriešinta, nebent yra atgailaujama: netiesa nėra patenkinta išdavyste, bet išjuokia visą gėrį: jos turėtų būti ne pavydima, o vengiama (ix. 73-99).
Alachą patenkina tie, kurie yra nuoširdūs ir aukojasi Jo vardan: Jis atleis tiems, kurie nusideda ir atgailauja, bet ne tiems, kurie tyčia daro blogybes ir kursto netikėjimą bei nesutarimą tarp tikinčiųjų. Tikintieji per savo paklusimą pasiekia aminą Palaimą. Alachas bus maloningas netgi tiems, kurie, nors ir dvejoję ar neįvykdę prievolių, galiausiai atsigręia į Jį (ix. 100-118).
Tie, kurie tiki, turėtų bendrauti su doraisiais ir teisiaisiais, aktyviai atliekančiais savo pareigas. Tačiau jei Bendruomenė išygiuoja, dalis jos turi pasilikti, kad stropiai studijuotų religiją ir mokytų savo broliją, kada jie sugrįš. Kiekviena Sura padidina tikėjimą tiems, kurie tiki, o tiems, kurie širdyje yra ligoti, gali pridėti abejonių. Pasitikėkite Alachu, Šlovės Sosto Viešpačiu (ix. 119-129).
At-Tauba (Atgaila) arba Baráat (Neliečiamumas)
- Neliečiamumo (paskelbimas) nuo Alacho ir Jo Pasiuntinio tiems pagonims, su kuriais jūs sudarėte abipuses sąjungas:-
- Tad keliaukite keturiems mėnesiams (kaip pageidaujate) po visą emę, bet vis dėlto inokite, kad jūs negalite sulugdyti Alacho (savo netiesa), o Alachas apsups gėda tuos, kurie atmeta Jį.
- Ir paskelbimas nuo Alacho ir Jo Pasiuntinio monėms, (susirinkusiems) Didiosios Piligriminės Kelionės dieną, - kad Alachas ir Jo Pasiuntinys panaikina (sutarties) įsipareigojimus su pagonimis. Tuomet, jei jūs gailitės, tai būtų geriausia jums; bet jei jūs nusigręiate, inokite, kad jūs negalite sulugdyti Alacho, ir skelbkite sunkų baudimą tiems, kurie atmeta Tikėjimą.
- (Tačiau sutartys) nėra panaikinamos su tais pagonimis, su kuriais jūs sudarėte sąjungą ir kurie vėliau nė kiek neapvylė jūsų, nei padėjo kam nors, esančiam prieš jus. Taigi, vykdykite savo pasiadėjimus iki jų termino pabaigos: nes Alachas myli doruosius.
- Tačiau kada udrausti mėnesiai praeis, tada kovokite ir udykite pagonis visur, kur tik juos rasite, ir grobkite juos, persekiokite juos, ir glūdėkite laukdami jų kiekvienoje (karo) gudrybėje; bet jei jie gailisi ir reguliariai meldiasi, ir moka Zakat, tuomet atverkite kelią jiems: nes Alachas yra Danai atleidiantis, Maloningiausias.
- Jei kuris iš Pagonių prašo tavęs prieglobsčio, suteik jį jam, kad jis galėtų išgirsti Alacho Žodį; o tada palydėk jį į ten, kur jis gali būti saugus, štai todėl jie yra monės be inių.
2 DALIS
- Kaip gali būti susitarimas prieš Alachą ir Jo Pasiuntinį su Pagonimis, išskyrus tuos, su kuriais jūs sudarėte sutartį prie Šventosios MeÄetės? Tol, kol šie yra teisingi su jumis, būkite teisingi su jais: nes Alachas myli doruosius.
- Kaip (gali būti toks susitarimas), matant, jog kai jie įgyja pranašumą prieš jumis, jie nebepaiso nei giminystės, nei susitarimo ryšių su jumis? (Graiais odiais) iš savo lūpų jie įsiteikia jums, bet savo širdyse jūsų nemėgsta; ir dauguma jų yra maištingi ir nedori.
- Alacho Žodius jie pardavė u apgailėtiną kainą, ir (daugelį) jie sulaikė nuo Jo Kelio: iš tikrųjų blogi yra tavo padaryti darbai.
- Jie negerbia nei giminystės, nei sutarties ryšių su Tikinčiuoju! Tai jie yra tie, kurie perengė visas ribas.
- Bet (netgi esant taip), jei jie gailisi, reguliariai meldiasi ir moka Zakat, jie yra jūsų brolija Tikėjime: (taip) Mes detaliai paaiškiname Ženklus tiems, kurie supranta.
- Bet jei jie paeidia savo priesaikas po susitarimo ir puola jūsų Tikėjimą,- kaukitės su Netikėjimo vyriausiasiais: nes jų priesaikos yra niekas jiems: kad tai jie galėtų būti prislopinti.
- Ar jūs nekovosite su monėmis, kurie sualuė savo priesaikas, rezgė sąmokslus išvyti Pasiuntinį ir puolė jus pirmi? Ar bijote jų? Ne, tai Alachas, yra tas, Kurio jūs turėtumėte pagrįsčiau bijoti, jei tikite!
- Kovokite su jais, ir Alachas nubaus juos jūsų rankomis, ir utrauks jiems gėdą, padės jums (nugalėti) juos, pagydys Tikinčiųjų krūtines.
- Ir nuramins jų širdių pasipiktinimą. Nes Alachas atsigręš (su malone) į tuos, į kuriuos Jis norės: ir Alachas yra Visa inantis, Visa išmanantis.
- Negi manote, kad būtumėte palikti vieni, kol Alachas dar neino tų iš jūsų, kurie kovoja su energija ir jėga bei nieko nepriima kaip draugų ir gynėjų išskyrus Alachą, Jo Pasiuntinį ir Tikinčiųjų (bendruomenę)? O Alachas yra gerai inantis (viską), ką jūs darote.
3 DALIS
- Ne tokiems, kurie sieja dievus su Alachu, išlaikyti Alacho meÄetes, kol jie liudija prieš savo pačių sielas netikėjimą. Tokių darbai neduoda jokių vaisių: Ugnyje jie gyvens.
- Alacho meÄetės turi būti lankomos ir išlaikomos tokių, kurie tiki Alachu ir Paskutiniąja Diena, reguliarai meldiasi ir moka Zakat, ir (iš viso) nieko nebijo išskyrus Alachą. Tai jie yra tie, iš kurių tikimasi, jog jie bus teisingai vedami???.
- Ar manote, jog gėrimo davimas piligrimams ar Šventosios MeÄetės išlaikymas yra lygūs (dievobaimingai tarnystei) tų, kurie tiki Alachu ir Paskutiniąja Diena ir iš visų jėgų kovoja Alacho vardan? Jie nėra lygūs Alacho akyse: ir Alachas neveda tų, kurie daro bloga.
- Tie, kurie tiki ir emigruoja, ir kovoja iš visų jėgų Alacho vardan savo manta ir savo asmenimis, Alacho akyse turi aukščiausią rangą: jie yra monės, kurie pasieks (išgelbėjimą).
- Jų Viešpats perduoda jiems gerų inių apie Malonę nuo Savęs Paties, apie Savo gerą pasitenkinimą. Ir apie Sodus jiems, kuriuose yra išliekančių malonumų:
- Jie gyvens ten aminai. Iš tiesų pas Alachą yra atlygis, puikiausias (iš visų).
- Jūs, kurie tikite! Nelaikykite saugotojais savo tėvų ir savo brolių, jei jie myli netikėjimą labiau u Tikėjimą: jei kurie iš jūsų taip daro, tai jie klysta.
- Sakyk: jei bus taip, kad jūsų tėvai, jūsų sūnūs, jūsų broliai, jūsų antros pusės ar jūsų giminaičiai: turtas, kurį jūs įgijote; prekyba, kurioje jūs baiminatės nuosmūkio: ar būstai, kuriuose jūs gėritės– bus brangesni jums u Alachą ar Jo Pasiuntinį, ar stengimąsi Jo labui; - tuomet laukite, kol Alachas sukels Savo Sprendimą: ir Alachas neveda maištingųjų.
4 DALIS
- Tikrai Alachas padėjo jums daugybėje mūšio laukų ir Hunaino dieną: štai! Jūsų didiulis skaičius diugino jus, bet jis nedavė jums jokios naudos; emė, kuri visiems yra plati, suvarė jus ir jūs atsitraukėte.
- Bet Alachas liejo Savo ramumą ant Pasiuntinio ir ant Tikinčiųjų, ir atsiuntė pajėgų, kurių jūs nematėte: Jis nubaudė Netikinčiuosius: taip Jis atlygina tiems be Tikėjimo.
- Po to vėl Alachas atsigręia (malonėje) į tuos, į kuriuos Jis nori: nes Alachas yra Danai atleidiantis, Maloningiausias.
- Jūs, kurie tikite! Iš tiesų pagonys yra nešvarūs; tad neleiskite jiems, po šių jų metų, priartėti prie Šventosios MeÄetės. Ir jei jūs bijote skurdo, greitai Alachas praturtins jus, jei Jis panorės, iš Savo dosnumo, nes Alachas yra Visa inantis, Visa išmanantis.
- Kovokite su tais iš Knygos Žmonių, kurie netiki Alachu, nei Paskutiniąja Diena, nei laikosi udrausto, kas buvo udrausta Alacho ir Jo Pasiuntinio, nei pripaįsta Tiesos Religiją, kol jie sumokės Jizya su noriu nuolankumu ir pasijus numalšinti.
5 DALIS
- Žydai vadina ‘Uzair Alacho sūnumi ir krikščionys vadina Kristų Alacho sūnumi. Tai yra pasakymas iš jų lūpų; (tame) jie tik imituoja tai, ką senieji Netikintieji sakydavo. Alacho prakeikimas jiems: kaip toli jie yra nuklaidinti nuo Tiesos!
- Jie laiko savo kunigus ir savo atsiskyrėlius esant jų viešpačiais šalia Alacho. Ir (jie priima kaip savo Viešpatį) Kristų, Marijos sūnų; tačiau jiems buvo įsakyta garbinti tik Vieną Dievą: nėra jokio dievo, tik Jis. Šlovė ir garbė Jam: (toli yra Jis) nuo partnerių turėjimo, kuriuos jie priskiria (Jam).
- Mielai jie ugesintų Alacho Šviesą savo burnomis, bet Alachas to neleis, kad Jo Šviesa būtų ištobulinta, nors Netikintieji ir gali (jos) neapkęsti.
- Tai Jis, Kuris atsiuntė Savo Pasiuntinį su Vedimu ir Tiesos Religiją, kad padarytų ją dominuojančia virš visų religijų, nors pagonys ir gali (jos) neapkęsti.
- Jūs, kurie tikite! Iš tikrųjų yra daug tarp kunigų ir atsiskyrėlių, kurie netiesoje ryja monių turtą ir atkerta (juos) nuo Alacho Kelio. Ir yra tokių, kurie kaupia auksą ir sidabrą ir leidia jį ne Alacho Kelyje: paskelbkite jiems sunkiausią bausmę-
- Tą Dieną, kada jis bus įkaitintas Pragaro ugnyje, ir juo bus paenklintos įdagais jų kaktos, jų šonai ir jų nugaros, - „Tai yra (turtas), kurį jūs sukaupėte sau: tad ragaukite savo sukauptų (turtų)“
- Mėnesių skaičius Alacho akyse yra dvylika (per metus) – taip yra Jo įsakyta dieną, kada Jis sukūrė dangų ir emę; iš jų keturi yra šventi: tai yra dora religija, tad nesuklyskite joje ir kovokite su pagonimis visi kartu, kaip jie kovoja su jumis visi kartu. Bet inokite, kad Alachas yra su tais, kurie susilaiko.
- Iš tiesų (udraustojo mėnesio) perkėlimas yra priedas prie Netikėjimo: Netikintieji yra skatinami taip nusidėti: nes jie padaro jį leistinu vienais metais ir udraudia kitais metais tam, kad atitiktų su Alacho udraustų mėnesių skaičiumi ir oadarytų tokius udraustuosius leistinais. Jų kelio blogis atrodo patrauklus jiems. Bet Alachas neveda tų, kurie atmeta Tikėjimą.
6 DALIS
- Jūs, kurie tikite! Kas jums pasidarė, kad, kuomet jūs esate paprašomi keliauti pirmyn Alacho Vardan, jūs tvirtai laikotės įsikabinę į emę? Ar jūs teikiate pirmenybę šio pasaulio gyvenimui prieš Pomirtinį Gyvenimą? Bet menkas yra šio gyvenimo komfortas palyginus su Pomirtiniu Gyvenimu.
- Jei jūs nekeliausite pirmyn, Jis nubaus jus skausminga bausme ir pastatys kitus į jūsų vietą; bet Jam jūs nepadarysite nė menkiausios alos, nes Alachas turi galios visiems dalykams.
- Jei jūs nepadėsite (Pranašui), (tai nesvarbu): nes Alachas iš tikrųjų padėjo jam, kada Netikintieji jį išvarė: būdamas antras iš dviejų, jie dviese buvo Oloje, ir jis tarė savo kompanionui: „nebijok, nes Alachas yra su mumis“: tada Alachas atsiuntė Savo ramybę jam ir sustiprino jį jėgomis, kurių jie nematė, ir nuemino į gelmes Netikinčiųjų odį. Bet Alacho odis yra iškeltas į aukščius: nes Alachas yra Aukštas galioje, Išmintingas.
- Keliaukite pirmyn, lengvau ar sunkiai (apsiginklavę), bei stenkitės ir grumkitės savo daiktais ir savo asmenimis Alcho Vardan. Tai yra geriausia jums, jei (tik) jūs (inotumėte).
- Jei būtų buvę greitos naudos (akiratyje) ir kelionė lengva, jie būtų (visi) be abejonės sekę tave, bet atstumas buvo ilgas ir (slėgė) juos. Jie būtų iš tikrųjų prisiekę Alachu: „jei tik mes galėtume, mes tikrai išeitume su tavimi:“ jie būtų sunaikinę savo pačių sielas; nes Alachas ino, kad jie tikrai meluoja.
7 DALIS
- Dievas yra tau gailestingas! Kodėl tu suteikei jiems lengvatų, kol tie, kurie sakė tiesą, buvo matomi tavęs aiškioje šviesoje, ir tu atskleidei melagius?
- Tie, kurie tiki Alachu ir Paskutiniąja Diena, neprašo tavęs jokios lengvatų dėl kovojimo savo daiktais ir asmenimis. Ir Alachas puikiai ino tuos, kurie atlieka savo pareigą.
- Tik tie prašo tavęs lengvatų, kurie netiki Alachu ir Paskutinąja Diena ir kurių širdys abejoja, todėl jie yra blaškomi savo abejonėse ten ir šen.
- Jei jie būtų ketinę išeiti, jie tikrai būtų prieš tai ruošęsi: bet Alachas buvo nelinkęs juos išleisti; tad Jis privertė juos atsilikti, ir jiems buvo pasakyta: „sėdėkite tarp tų, kurie sėdo (neaktyvūs).“
- Jei jie būtų išėję su jumis, jie nebūtų pridėję jums (stiprumo), bet tik (prisidėję prie) netvarkos, skubėdami ten ir šen tarp jūsų ir kurstydami maištauti jus, ir būtų buvę tarp jūsų tokių, kurie būtų paklausę jų. Bet Alachas puikiai ino tuos, kurie nusideda.
- Iš tikrųjų jie rezgė planus kurstymui prieš tai ir gadino tau reikalus, - kol Tiesa atėjo ir Alacho įsakas buvo paskelbtas, keliantis jiems didelį pasibjaurėjimą.
- Tarp jų yra (daug) monių, kurie sako: „Suteik man išimtį ir neįtrauk manęs į išbandymą.“ Argi jie jau papuolę į išbandymą? Ir iš tikrųjų Pragaras supa Netikinčiuosius (iš visų pusių).
- Jei kas gero nutinka tau, tai liūdina juos; bet jei nesėkmė ištinka tave, jie sako: „Mes iš tikrųjų iš anksto ėmėmės atsargumo priemonių,“ ir jie nusigręia diūgaudami.
- Sakyk: „Nieko nenutiks mums išskyrus tai, ką Alachas įsakė mums: Jis yra mūsų Gynėjas“: ir Alachu tegul Tikintieji pasitiki.
- Sakyk: „Ar jūs galite tikėtis mums (kokio nors) kito (likimo) nei vieno iš dviejų garbingų dalykų – (kankinystės arba pergalės)? Bet mes galime tikėtis jums tiek, kad Alachas atsiųs Savo bausmę nuo Savęs, tiek ir mūsų rankomis. Tad laukite (numatomo); mes taip pat lauksime jūsų.“
- Sakyk: „Leiskite (Tikslui) noriai ar nenoriai: ne iš jūsų tai bus priimta: nes jūs iš tikrųjų esate maištingi ir nedori monės.“
- Vienintelės prieastys, dėl kurių jų aukos nėra priimamos, yra; kad jie atmeta Alachą ir Jo Pasiuntinį; kad jie tik tingiai eina melstis ir kada jie aukoja savo aukas nenoriai.
- Te nei jų turtai, nei jų vaikai tavęs neapakina: realiai Alacho Noras yra nubausti juos šiais dalykais šiame gyvenime, ir kad jų sielos galėtų praūti (tikrai) neigdamos Alachą.
- Jie prisiekia Alachu, kad jie iš tikrųjų yra jūsų: bet jie nėra jūsų: tačiau jie bijo (jūsų).
- Jei jie galėtų rasti vietą pabėgti, arba olų, arba slaptavietę, jie pasuktų tiesiai ten aklai skubėdami.
- Ir tarp jų yra monių, kurie šmeiia tave dėl išmaldų (išdalijimo). Jei jiems būna duodama jų dalis, jie būna patenkinti, bet jei ne, štai! jie būna pasipiktinę!
- Jei tik jie būtų patenkinti tuo, ką Alachas ir Jo Pasiuntinys davė jiems, ir sakę: „Pakankamas mums yra Alachas! Alachas ir Jo pasiuntinys greitai duos mums iš Jo dosnumo: į Alachą mes kreipiame savo viltis!“ (tai būtų buvusi teisinga Kryptis).
8 DALIS
- Išmaldos yra vargstantiems ir nepasiturintiems, ir įdarbintiems tvarkyti (lėšas): tiems, kurių širdys buvo (neseniai) sutaikytos (su Tiesa); tiems, kurie yra nelaisvėje ir skoloje; (kovoja) Alacho vardan; ir pakeleivingam mogui: (taip yra) įsakyta Alacho. O Alachas yra pilnas inių ir išminties.
- Tarp jų yra monių, kurie kabinėjasi prie Pranašo ir sako: „Jis yra (visų) klausantis.“ Sakykite: „Jis klausosi to, kas yra geriausia jums: jis tiki Alachu, tiki Tikinčiaisiais, ir yra Malonė tiems iš jūsų, kurie tiki.“ Bet tie, kurie kabinėjasi prie Pranašo, gaus skausmingą bausmę
- Jums jie prisiekia Alachu. Tam, kad patenkintų jus: bet labiau tinkama būtų, kad jie patenkintų Alachą ir Jo Pasiuntinį, jei jie yra Tikintieji.
- Negi jie neino, kad tiems, kurie prieštarauja Alachui ir Jo Pasiuntiniui, yra Pragaro Ugnis?- Ten jie gyvens. Tai yra didiausia nemalonė.
- Veidmainiai bijo, kad nebūtų atsiųsta Sura apie juos, parodanti, kas yra (iš tikro) jų širdyse. Sakyk: „Šaipykitės! Bet iš tiesų Alachas atskleis viską, ko jūs bijote, (kad bus atskleista).
- Jei tu paklausi jų, jie (reikšmingai) pareiškia: „Mes tik tuščiai ir juokais kalbame.“ Sakyk: „Ar iš Alacho ir Jo Ženklų, ir iš Jo Pasiuntinio jūs šaipėtės?“
- Nesiteisinkite: jūs atmetėte Tikėjimą po to, kai buvote jį priėmę. Jei Mes atleisime kai kuriems jūsų, Mes nubausime kitus iš jūsų u tai, kad jie yra nusidėjėliai
9 DALIS
- Veidmainiai, vyrai ir moterys, yra panašūs: jie reikalauja bloga ir draudia tai, kas yra teisinga, ir uveria savo piniginių virveles. Jie pamiršo Alachą: tad Jis pamiršo juos. Iš tiesų Veidmainiai yra maištingi ir priešgynūs.
- Alachas paadėjo Veidmainiams, vyrams ir moterims, ir Tikėjimo atmetėjams Pragaro ugnį: ten jie gyvens: pakankama tai yra jiems: jiems yra Alacho prakeikimas. Ir ilgalaikė bausmė,-
- Kaip ir atveju tų, kurie buvo prieš jus: jie buvo stipresni u jus galioje ir labiau klestintys turtu ir vaikais. Jie mėgavosi savo dalimi: ir jūs mėgaujatės savo, kaip darė tie, kurie buvo prieš jus; ir jūs įsitraukiate į tuščias kalbas, kaip ir jie įsitraukdavo. Jie!- jų darbai yra bevaisiai šiame pasaulyje ir Pomirtiniame Gyvenime, ir jie yra nelaimėliai.
- Argi istorija apie tuos, kurie buvo prieš juos, nepasiekė jų?- Nojaus tautos, ir ‘Ád, ir Thamúd; Abraomo tautos, Midiano monių ir sunaikintų Miestų. Pas juos atvyko jų pasiuntiniai su Aiškiais Ženklais. Tai ne Alachas suklaidino juos, bet jie suklaidino savo pačių sielas.
- Tikintieji, vyrai ir moterys, yra vienas kito gynėjai: jie mėgaujasi tuo, kas yra teisinga, ir draudia tai, kas yra bloga: jie reguliariai meldiasi, moka Zakat ir paklūsta Alachui ir Jo Pasiuntiniui. Ant jų Alachas lieja Savo malonę: nes Alachas yra Aukštas galioje, Išmintingas.
- Alachas paadėjo Tikintiesiems, vyrams ir moterims, Sodus, po kuriais teka upės, apsigyventi ten ir graius rūmus nuolatinio apsistojimo Soduose, bet puikiausia palaima yra Geras Alacho Patenkinimas: tai yra aukščiausiasis triumfas
10 DALIS
- Pranaše! Kovok prieš Netikinčiuosius ir Veidmainius ir būk tvirtas prieš juos. Jų būveinė yra Pragaras,- iš tikrųjų blogas prieglobstis.
- Jie prisiekia Alachu, kad jie nesakė nieko (blogo), bet iš tikrųjų jie šventvagiškai kalbėjo ir jie taip kalbėjo priėmę Islamą: ir jie planavo sąmokslą, kurio jie negalėjo įvykdyti: šis jų kerštas buvo vienintelis (jų) atsilyginimas u dosnumą, kuriuo Alachas ir Jo Pasiuntinys juo praturtino! Jei jie gailėsis, tai bus geriausia jiems: bet jei jie grįš (prie savo blogų kelių), Alachas nubaus juos skausminga bausme šiame gyvenime ir Pomirtiniame gyvenime: jie nieko neturės emėje, kas apsaugotų ar padėtų jiems.
- Tarp jų yra monių, kurie sudarė su Alcahu Susitarimą, kad jei Jis suteiktų jiems iš Savo dosnumo; jie duotų (gausiai) labdaroje ir tikrai būtų tarp tų, kurie yra dori.
- Bet kuomet Jis suteikė jiems iš Savo dosnumo, jie tapo šykštuoliai ir nusigręė (nuo savo Susitarimo), nelinkę (jo išpildyti).
- Tad Jis kaip pasekmę įdėjo į jų širdis veidmainiškumą, (kad šis tęstųsi) iki Dienos, po kurios jie susitiks su Juo: nes jie sulauė savo Susitarimą su Alachu bei (vėl ir vėl) melavo.
- Argi jie neino, kad Alachas ino jų slaptas (mintis) ir jų slaptus ketinimus, ir kada Alachas gerai ino visus nematomus dalykus?
- Tuos, kurie šmeiia tokius Tikinčiuosius, noromis atsiduodančius labdaros (darbams), kaip ir tokius, kurie duoda pagal savo išteklius,- ir pajuokia juos,- Alachas apgręš jų pajuoką prieš juos: ir jie turės skausmingą bausmę
- Ar tu prašysi atleidimo jiems, ar ne, (jų nuodėmė yra neatleidiama): jei tu prašysi septyniasdešimt kartų atleidimo jiems, Alachas neatleis jiems: nes jie atmetė Alachą ir Jo Pasiuntinį: ir Alachas neveda tų, kurie yra usispyrusiai nepaklusnūs.
11 DALIS
- Tie, kurie palikti (Tabuko ekspedicijoje), diūgavo ilsėdamiesi u Alacho Pasiuntinio: jie nekentė stengtis ir kovoti savo daiktais ir savo asmenimis Alacho Vardan: jie sakė: „Nekeliaukite į karštį.“ Sakyk: „Pragaro ugnis yra smarkesnė karštyje,“ Jei tik jie galėtų suprasti!
- Tegul jie pasijuokia truputį: daug jie raudos: atlygis u (bloga), ką jie daro.
- Jei, tuomet, Alachas sugrąins tave pas kurį nors iš jų, ir jie prašys tavęs leidimo išeiti (su tavimi), sakyk: „Niekada jūs neišeisite su manimi, nei kovosite su priešu su manimi: nes jūs teikėt pirmenybę sėdėti neveikliems per pirmąją progą: tada sėdėkite (dabar) su tais, kurie pasilieka unugaryje.“
- Nei kada melstis u kurį nors iš jų, kuris miršta, nei stovėk prie jo kapo; nes jie atmetė Alachą ir Jo Pasiuntinį ir mirė būdami usispyrusiai nepaklusnūs.
- Ir te nei jų turtas, nei jų vaikai tavęs neapakina: Alacho Noras yra nubausti juos šiais dalykais šiame pasaulyje ir kad jų sielos galėtų išeiti, kol jie yra netikintieji
- Kada Sura ateina, įsakanti jiems tikėti Alachu ir stengtis bei kovoti kartu su Savo Pasiuntiniu, tie, kurie iš jų turi turto ir įtakos, prašo tavęs atleidimo, ir sako: „Palikit mus (unugary): mes būtume su tais, kurie sėdi (namie).“
- Jie teikia pirmenybę būti su (moterimis), kurios pasilieka (namie): jų širdys yra uvertos ir todėl jie nesupranta.
- Bet Pasiuntinys ir tie, kurie juo tiki, stengiasi ir kovoja savo turtu ir savo asmenimis: jiems yra (visi) geri dalykai: ir tai jie bus tie, kurie klestės.
- Alachas paruošė jiems ten gyventi sodus, po kuriais teka upės: toks yra aukščiausiasis triumfas.
12 DALIS
- Ir tarp dykumo arabų (taip pat) buvo vyrų, kurie teisinosi ir atėjo reikalauti atleidimo: o tie, kurie buvo neištikimi Alachui ir Jo Pasiuntiniui, (tiktai) sėdėjo unugary: greitai skausminga bausmė prislėgs Netikinčiuosius tarp jų.
- Nėra jokių priekaištų tiems, kurie yra netvirti, sergantys ar kurie neranda jokių resursų išleisti (Tikslui), jei jie yra nuoširdūs (atlikdami pareigas) Alachui ir Jo Pasiuntiniui: negali būti jokio pagrindo (nepasitenkinimui) tais, kurie dorai elgiasi: ir Alachas yra Danai Atleidiantis, Maloningiausias.
- Nei (yra priekaištų) tiems, kurie ateina pas tave, kad būtų aprūpinti jojamais gyvuliais. Ir kada tu sakai: „Aš negaliu rasti jokių jojamų gyvulių jums“, jie nusigręia, iš jų akių liejantis sielvarto ašaroms, jog jie neturi jokių resursų išlaidoms.
- Pagrindas (nepasitenkinimui) yra tik tais, kurie reikalauja atleidimo būdami turtingi. Jie teikia pirmenybė būti su (moterimis), kurios pasilieka unugary: Alachas uvėrė jų širdis: tad jie neino.
- Jie teisinsis jums, kada jūs grįšite pas juos. Sakyk: „Nesiteisinkite: mes nepatikėsime jumis: Alachas jau mus informavo apie tai, kokie iš tikro yra jūsų reikalai: jūsų veiksmus Alachas ir Jo Pasiuntinys stebės: galiausiai jūs būsite sugrąinti pas Jį, Kuris ino, kas yra paslėpta ir kas yra atvira: tada Jis parodys jums tiesą apie viską, ką jūs darėte.“
- Jie prisieks jums Alachu, kuomet jūs grįšite pas juos, kad paliktumėte juos ramybėje. Tad palikite juos ramybėje: nes jie yra bjaurastis, ir Pragaras yra jų gyvenamoji vieta, - tinkamas atlygis u (blogį), kurį jie darė.
- Jie prisieks jums, kad jūs būtumėte patenkinti jais. Bet jei būsite patenkinti jais. Alachas nėra patenkintas tais, kurie nepaklūsta.
- Arabai beduinai yra blogiausi netikėjimo ir veidmainystės atvilgiu, ir labiausiai galintys neišmanyti įsakymo, kurį Alachas atsiuntė Savo Pasiuntiniui: bet Alachas yra Visa Žinantis, Išmintingiausias.
- Kai kurie arabai beduinai iūri į savo mokėjimus kaip į baudą ir lūkuriuoja jūsų nelaimių: jiems bus Blogio nelaimė: nes Alachas yra Tas, Kuris girdi ir ino (visus dalykus).
- Bet kai kurie arabai beduinai tiki Alachu ir Paskutiniąja Diena ir iūri į savo mokėjimus kaip į religingas dovanas, artinančias jas prie Alacho ir utarnaujančias Pasiuntinio maldas. Taip, iš tikrųjų jos priartina juos prie (Jo): greitai Alachas prileis juos prie Savo Malonės: nes Alachas yra Danai Atleidiantis, Maloningiausias.
13 DALIS
- (Islamo) avangardas – pirmasis iš tų, kurie paliko (savo namus) ir iš tų, kurie suteikė jiems pagalbą, ir (taip pat) iš tų, kurie sekė jais (visuose) geruose darbuose, - labai patenkintas yra Alachas jais, kadangi jie yra su Juo: jiems Jis paruošė Sodus, po kuriais teka upės, gyventi ten per amius: toks yra aukščiausiasis Triumfas.
- Kai kurie iš apie jus esančių dykumos arabų yra Veidmainiai, kaip [yra] ir tarp Medinos monių: jie yra atkaklūs veidmainystėje: tu jų neinai: Mes inome juos: dukart Mes nubausime juos: ir dar bus jie pasiųsti į skausmingą Baudimą.
- Kiti (yra tie, kurie) pripaino savo nuodėmes: jie sumaišė veiksmą, kuris buvo geras, su kitu, kuris buvo blogas. Galbūt Alachas atsigręš į juos (malonėje): nes Alachas yra Danai Atleidiantis, Maloningiausias.
- Iš jų turto imk išmaldas, kad taip galėtum apvalyti ir pašventinti juos; ir melskis u juos. Iš tiesų tavo maldos yra saugumo šaltinis jiems: ir Alachas yra Vienas, Kuris girdi ir ino.
- Negi jie neino, kad Alachas priima atgailą iš Savo garbintojų ir gauna jų labdaros dovanas bei kad Alachas iš tiesų yra Tas, Danai Atsilyginantis, Maloningiausias?
- Ir sakyk: „Usiimkite (dorumu): greitai Alachas pastebės jūsų darbą, ir Jo Pasiuntinys, ir Tikintieji: greitai jūs būsite sugrąinti atgal pas Žinantį, kas yra paslėpta ir kas yra atvira: tada Jis parodys jums tiesą visko, ką jūs darėte.“
- Yra (dar) kitų, esančių neinioje dėl Alacho įsakymo, ar Jis nubaus juos, ar atsigręš į juos malonėje: o Alachas yra Visa Žinantis, Išmintingas.
- Ir yra tokių, kurie pastato meÄetę siekdami apgaulės ir netikėjimo – suskaldyti Tikinčiuosius – ruošdamiesi tam, kuris kadaise kovojo prieš Alacho ir Jo Pasiuntinį. Jie iš tikrųjų prisieks, kad jų ketinimai yra tik geri; bet Alachas skelbia, kad jie tikrai yra melagiai.
- Niekada tu nestovėk ten. Yra meÄetė, kurios pamatas nuo pirmos dienos buvo paklotas ant pamaldumo; verčiau tau stovėti (meldiantis) ten. Joje yra monės, kurie labai nori būti apvalyti; ir Alachas myli tuos, kurie apsivalo.
- Kas tuomet yra geriausia? – tas, kuris kloja savo pamatą ant pamaldumo Alachui ir Jo Gero Patenkinimo? – ar tas, kuris kloja savo pamatą ant plaunamo smėlio uolos, tuoj subyrėsiančios į gabalus su juo į Pragaro ugnį. Ir Alachas neveda monių, kurie blogai elgiasi.
- Pamatas tų, kurie taip stato, niekada nėra laisvas nuo įtarimo ir drebėjimo jų širdyse, kol jų širdys nesuplėšomos į gabalus. Ir Alachas yra Visa Žinantis, Išmintingas.
14 DALIS
- Alachas įsigijo Tikinčiųjų asmenis ir jų daiktus; jiems (mainais) yra (Rojaus) Sodas: jie kovojo Jo Vardan ir udo, ir yra udomi: paadas, saistantis Jį Tiesoje, per Torą, Evangeliją ir Koraną: ir kas yra labiau ištikimas savo Susitarimui nei Alachas? Tad diaukitės sandėriu, kurį jūs sudarėte: tai yra aukščiausiasis pasiekimas.
- Tie, kurie atsigręia (į Alachą) atgailaudami; kurie tarnauja Jam ir šlovina Jį; kurie keliauja atsidavę į Alacho Tikslą; kurie lenkiasi ir nusiemina melsdamiesi; kurie reikalauja gero ir draudia bloga; ir laikosi ribų, nustatytų Alacho, - (tie diaugiasi). Tad skelbk diugias naujienas Tikintiesiems.
- Nėra tinkama Pranašui ir tiems, kurie tiki, kad jie melstų atleidimo u pagonis, net jei jie yra giminaičiai, po to, kai jiems yra aišku, jog anie yra Ugnies kompanionai.
- Ir Abraomas meldė atleidimo savo tėvui tik dėl paado, kurį jis buvo jam davęs. Tačiau kuomet jam tapo aišku, jog jis yra Alacho priešas, jis atsiribojo nuo jo: nes Abraomas buvo švelniausios širdies, pakančiausias.
- Ir Alachas neklaidins monių po to, kai Jis vedė juos, kol Jis nepaaiškins jiems, ko jie turėtų vengti, nes Alachas turi inių apie visus dalykus.
- Alachui priklauso viešpatavimas danguje ir emėje. Jis duoda gyvybę ir Jis paima ją. Be Jo, jūs neturite nei jokio saugotojo, nei padėjėjo.
- Alachas atsigręė su palankumu į Pranašą, muhadirus. Ir ansarus, - kurie sekė Juo vargo metu, po to dalies jų širdys beveik nukrypo (nuo pareigų); bet Jis (taip pat) atsigręė į juos: nes Jis yra jiems Švelniausias, Maloningiausias.
- (Jis atsigręė malonėje taip pat) į tris, kurie buvo palikti unugaryje; (jie tiek jautėsi kalti), jog emė jiems atrodė sukaustyta visame jos platume, o jų (pačios) Sielos jiems atrodė suvarytos, - ir jie suvokė, jog nėra jokio pabėgimo nuo Alacho (ir jokio prieglobsčio), išskyrus Jį patį. Tada Jis atsigręė į juos, kad jie galėtų atgailauti: nes Alachas yra Danai Atsilyginantis, Maloningiausias.
15 DALIS
- Jūs, kurie tikite! Bijokite Alacho ir būkite su tais, kurie yra teisingi.
- Nebuvo tinkama Medinos monėms ir kaimynystės arabams beduinams stovėti u Alacho Pasiuntinio, nei teikti pirmenybę savo pačių gyvybėms prieš jo: nes nieko jie negalėjo iškentėti ar padaryti, kas nebūtų priskirta jiems kaip dorumo darbas, - nesvarbu, ar jie kentė troškulį, ar nuovargį, ar alkį Alacho Vardan, ar mynė takus pakelti Netikinčiųjų įtūiui ar gauti kokios nors naudos iš priešo: nes Alachas nepakęstų, kad dingtų atlygis tų, kurie daro gera;-
- Nei jie gali išleisti ką nors (Tikslui) – maai ar daug – nei perkirsti slėnį, kad darbas nebūtų priskirtas jiems; kad Alachas galėtų atsilyginti jiems geriausiu (įmanomu atlygiu).
- Ne Tikintiesiems keliauti pirmyn kartu: jei kontingentas iš kiekvienos ekspedicijos keliauja pirmyn atsiduoti religijos studijoms ir pataria monėms, kada jie grįta pas juos, - kad tai jie (galėtų išmokti) apsisaugoti (nuo blogio).
16 DALIS
- Jūs, kurie tikite! Kovokite su Netikinčiaisiais, kurie yra arti jūsų, ir neleiskite jiems rasti jumyse šiurkštumo: ir inokite, jog Alachas yra su tais, kurie bijo Jo.
- Kada tik beateitų Sura, kai kurie iš jų sako: „Kuriam iš jūsų ji padidino tikėjimą?“ Taip, tie, kurie tiki, - jų tikėjimas yra padidėjęs, ir jie diaugiasi.
- Bet tie, kurių širdyse yra liga, - ji pridės abejonių prie jų abejonių, ir jie mirs Netikėjimo būsenoje
- Negi jie nesupranta, jog jie yra bandomi kiekvienais metai kartą ar du? Tačiau jie neatsigręia atgailaudami ir jie nekreipia jokio dėmesio.
- Kada tik beateitų Sura, jie velgia vienas į kitą (sakydami): „Ar kas nors mato tave?“ Tada jie nusigręia: Alachas nugręė jų širdis (nuo šviesos); nes jie yra monės, kurie nesupranta.
- Dabar atėjo pas jus Pasiuntinys iš jūsų pačių tarpo: tai, kad jūs turit kentėti, kelia jam sielvartą, labai sunerimęs jis yra dėl jūsų: Tikintiesiems jis yra švelniausias ir maloningiausias.
- Bet jei jie nusigręia, sakyk: „Alacho pakanka man: nėra jokio kito dievo, tik Jis, į Jį dedu savo viltis, - Jis Aukščiausiojo Sosto Viešpats!“
|
|
|