اعوذ باالله من الشيطن الرجيم        بسم الله الرحمن الرحيم        الحمد لله  رب العالمين .        الرحمن الرحيم .       ملك  يوم الدين .        اياك نعبد و اياك نستعين .        اهدناالصراط المستقيم .       صراط الذين  انعمت عليهم '    غيرالمغضوب عليهم  ولاالضالين
Ieškau Allah prieglobsčio nuo prakeikto šėtono. Vardan Allah, Gailestingojo, Maloningojo. Visa šlove Allah'ui, Visatos Viešpačiui. Gailestingiausiajam, Maloningiausiajam. Teismo Dienos Valdovui. Išties, Tave viena mes garbiname, iš Tavęs mes prašome pagalbos. Išvesk mus į tiesų kelią. Į kelią tų, kuriuos apdovanojai gėrybėmis, o ne tų, kurie nusipelnė Tavo nepasitenkinimo ar paklydo.
 
 
     
 
 

Versija spausdinimui  

ISLAMAS IR POLIGAMIJA

Samer hamoudeh

            Spausdiname poleminį straipsnį, kurį parašė Kauno medicinos universiteto studentas Samer Hamoudeh iš Jordanijos. Straipsnis parašytas vykusios televizijos laidos “Bobų vasara” apie poligamiją pagrindu. Šioje laidoje dalyvavo Samer Hamoudeh su mona Dalia. Suprantama, su daugeliu minčių bei teiginių nesutiks mūsų skaitytojai, ypatingai moterys. Prašome pasisakyti šiuo ginčytinu klausimu.

            Daugpatystė yra viena iš Islamo religijos ypatybių. Ji egzistavo dar prieš Islamą. Ji buvo inoma tarp hebrajų, arabų bei slovėnų tautų. Yra inių, jog daugpatystė savo laiku egzistavo taip pat Rusijoje, Vokietijoje, Anglijoje, Olandijoje, Skandinavijos ir netgi Baltijos jūros kraštuose, dabartinėje Lietuvos, Latvijos bei Estijos valstybių teritorijose. Daugpatystė ir šiais laikais egzistuoja kai kuriose nemusulmoniškose tautose: Indijoje, Kinijoje, Japonijoje ir kai kuriose Afrikos šalyse. Taigi, nėra teisinga teigti, jog Islamas yra vienintelė religija, kuri leidia vyrams turėti daugiau kaip vieną moną.

Daugelis Europos bei Amerikos dabartinių kultūringų monių, laikančių save civilizuotais, teigia, kad daugpatystė yra primityvi sistema, atsiradusi ankstyvaisiais monijos vystymosi amiais. Tačiau, iš tikrųjų, ji atsirado savo laiku labiausiai išsivysčiusiose tautose. Tai patvirtino daugelis istorikų bei visuomeninių mokslų inovų, tokių kaip Westermark, Hiller, Genriberg. Šie mokslininkai paymėjo, jog daugpatystė nebuvo pripainta tarp tautų, kurios gyveno klajoklinį gyvenimą, vertėsi mediokle ir naudojo maistui sumediotus vėris. Daugpatystė atsirado iš pradių tautose, kurios paengė labiau į priekį civilizacijos vystymesi, kurios pirmos perėjo į emės ūkio vystymo stadiją. Daugelis istorikų bei mokslininkų, kurie studijavo Islamą ir jo istoriją, mano, jog ateityje daugpatystė bus paplitusi labiau išprususiose tautose.

Argumentai, kalbantieji daugpatystės naudai, yra šie:

1. Ištikimybė. Vyras turi didesnes galimybes ir ilgesnį aktyvų laikotarpį dauginimuisi. Moteriai gi šis laikotarpis yra ymiai maesnis iki tol, kol būna menstruacijos. Tuo tarpu vyrai gali turėti vaikų, būdami virš 60 metų. Ką toks vyras darys, jei jis dar pakankamai aktyvus ir negali susilaikyti?! Ar jam yra geriau ieškoti kokios nors meiluės ir patenkinti savo norus?! Tokiu atveju, kaip jo mona jausis, inodama, jog jos vyras turi meiluę ir su ja praleidia savo laisvalaikį?! Ar ji nesijaus šioje situacijoje paeminta, netgi sutrypta?! Šventame Korane Allah sako: “Venkite svetimoteriavimo (neištikimybės). Tai tikrai nepadorus dalykas ir blogas paprotys.”

2. Tik sveika mona ir vyras gali daugintis. Ką vyras turi daryti, jei jo mona dėl kokių nors prieasčių negali jam pagimdyti vaikų? Ar iš tikrųjų jiems būtina šią situaciją iškentėti iki galo, ypatingai, jei jie dar pakankamai jauni? O gal jiems geriau išsiskirti bei iškentėti skyrybų moralinę įtampą, nors jie ir myli vienas kitą? Ar negeriau būtų vyrui turėti dar vieną sveiką moterį, kuri jam gali gimdyti vaikus?!

3. Kodėl Islamo šalyse bei tautose nėra pamestinukų? O jei yra, tai labai maai. Ne Islamo šalyse tokių vaikų būna kartais netgi daugiau kaip 30 %. Ar mes inome, kiek valdia išleidia lėšų tokiems vaikams auginti? Lietuvoje vienišai moteriai skiriama daugiau lėšų negu tai, kuri turi vyrą ir normaliai gimdė. Be to, kokia vaikui būna moralinė skriauda, kai jis ino, jog jo tėvas nenori jo pripainti?! Arba netgi visai neino, kas yra jo tėvas?!

4. Kodėl Islamo šalyse bei tautose nėra paplitusios venerinės ligos bei prostitucija? Tuo tarpu kitose Vakarų civilizacijos šalyse jos klesti. Galima teigti, jog tam turi didelę įtaką Islamas ir leistina daugpatystė.

Nors Islamas leidia vyrams turėti daugiau kaip vieną moną, tačiau religija nepamiršo moterų teisių ir jas ypatingai gina. Moteris vedybinės sutarties metu gali sąlygoti, kad vyras neturi teisės vesti antrą moną be jos sutikimo. Tuo atveju, jei vyras nesilaikys savo įsipareigojimo, ji gali kreiptis į teismą, gauto kompensaciją, o taip pat išsiskirti.

Kodėl tie, besivadinantys save civilizuotais monėmis, neprisimena šios sąlygos, kai smerkia Islamą dėl leistinos daugpatystės, kai sako, kad Islame moteris yra paeminta ir neturi savo teisių?

Šv. Korane Allah įsakė visiems vyrams būti teisingiems savo monoms. Tai reiškia, kad visos monos turi vienodas teises ir nei viena iš jų negali būti kuo nors nuskriausta. Todėl turėti daugiau kaip vieną moną vyrui yra didelė atsakomybė. Jis jas visas turi aprūpinti tiek maitinimu, tiek aprengimu, tiek kitomis gyvenimo sąlygomis. O tuo pačiu turi aprūpinti visus jų vaikus vienodai be jokio skirtumo. Jei kuri nors mona laiko, jog jos vyras yra jai neteisingas lyginant su kita, tai ji gali reikalauti teisingumo bei kreiptis į teismą, gindama tiek savo, tiek savo vaikų teises.

O kodėl gi moteris negali turėti daugiau nei vieną vyrą? Šis tradicinis klausimas visada iškyla, kai kalbam apie daugpatystę. Vyras yra pajėgesnis u moterį, jis stipresnis gyvenime iškylančiuose reikalavimuose. Jis yra morališkai stipresnis u moterį, jam neiškyla kai kurie fiziniai sunkumai, kurie kankina moterį. Turime galvoje menstruacijas, gimdymo sunkumus, kraujavimą, vaiko maitinimą, organizmo silpnumą ir t.t. Moteriai sunkiau aprūpinti savo šeimą. Kaip ji galėtų aprūpinti du vyrus vienu metu po gimdymo sunkumų. Be to, iš kur galima inoti, kurio jos vyro gimė vaikas ir kas yra vaiko tėvas?

Pabaigoje noriu tarti keletą odių tiems, kurie smerkia Islamą dėl leistinos daugpatystės ir sako, jog pranašas Muhamedas buvo sekso maniakas, nes jis turėjo devynias monas. Čia reikia pasakyti, jog jis vedė kitas monas tik tada, kai jam buvo virš 50 metų, ir visos jo monos išskyrus Aišą buvo našlės, kurioms reikėjo vyriškos paramos ir pagalbos. Viena iš jų, kai ištekėjo u mūsų šv. pranašo, buvo virš šešiasdešimties metų amiaus. Dar kelios buvo u jį vyresnės. Tačiau jis neapsivedė su jaunomis, graiomis moterimis, bet vedė, būtent, jas, nes joms reikėjo jo paramos. Toks mūsų atsakymas tiems monėms, kurie nori apšmeiti mūsų gerbiamo ir mylimo pranašo Muhamedo šventą istoriją.

 
Atgal
Reklama